Menu Close

Day 2: Back-day

Na al dat duwen is het tijd voor iets anders. Dag 2 van jouw trainingsweek is het BACK-DAY. Hier trainen we via trekkende bewegingen die vooral effect hebben op de rug en biceps. Hier starten we weer met een opwarming van 10 minuten. Begin met jezelf op te trekken. Doe dit 3 sets, zoveel keer als je kan. Herhaling zorgt ervoor dat je succes zal boeken! Door regelmatig op te trekken zal je merken dat het elke keer steeds beter gaat.

De Chin Up is de perfecte variant om jouw rugspieren om een andere manier aan te spreken.

Nu je goed bent opgewarmd begin je aan het echte werkt!

De pulldown is de ideale oefening om die rugspieren te laten groeien. Ook hier is een perfecte uitvoering cruciaal.

Doe, net zoals bij elke oefening steeds 3 sets van tussen 8 en 12 herhalingen. Hierna leg je jouw focus op de brede rugspier met de dumbbell row. De uitvoering doe je goed met een mooi rechte rug.

Om te eindigen focus je op jouw onderrug. De back extension is hier de ideale oefening voor:

Er zijn ook nog twee andere opties om zowel je rug als buikspieren te trainen. Sterke buikspieren gaan hand in hand met een sterke rug. Daarom is dit een perfecte combinatie om samen te trainen. De goede optie is de plank:

Deze oefening zorgt voor een sterke core. Nu jouw rug goed getraind is is het tijd om die biceps aan het werk te zetten. Hier zijn 5 oefeningen waaruit je er weer een 4 tal kan kiezen per training.

Ziezo, dag 2 zit er op! Jouw rug en biceps zijn helemaal opgepompt en ja kan weer met een tevreden gevoel naar huis. Op naar dag 3!

Summary
Start2Fit day 2: Rug en biceps!
Article Name
Start2Fit day 2: Rug en biceps!
Description
Dag 1 overleefd? Waag je dan maar aan dag 2. Op het programma: rug en biceps!
Author
Publisher Name
Maskot
Publisher Logo